Vi är glada att vara på god väg mot att lansera en första version av vår nya kundportal som vi nu skulle vilja ha din hjälp att testa. I första steget lanserar vi en betaversion. Det innebär att alla funktioner ännu inte är på plats och att det fortfarande kan finnas ”barnsjukdomar” som behöver hanteras.
Stöd i det dagliga arbetet
– I den första versionen av kundportalen för företag har mycket energi lagts på att stödja företagskunder i det dagliga arbetet, kanske i samarbetet mellan en fastighetsförvaltare och en drifttekniker, berättar Daniel Nyqvist, tjänsteutvecklare.
– Att lansera en betaversion innebär också att ni som testar portalen kan bidra med era synpunkter och idéer i ett tidigt skede.
Hjälp att hålla koll och få överblick
Redan i den första vyn i nya kundportalen kan du göra mycket. Där får du en översikt med den viktigaste informationen. Du kan också jämföra energianvändning, effektuttag och kostnad med hjälp av nyckeltal baserade på ytuppgifter. Följ upp månadens energianvändning och se direkt vilken fastighet som har minskat sin energianvändning mest jämfört med förra året.
Gruppera som du vill
Om du äger eller förvaltar många fastigheter har du även möjlighet att dela upp dem med hjälp av en grupperingsfunktion. Kanske vill du gruppera fastigheterna efter vilket område fastigheten ligger i eller efter vilka personer som är ansvariga för vissa fastigheter.
Bestäm själv vilka som ska vara administratörer
Du har också möjlighet att själv tilldela behörigheter genom att en eller flera personer på företaget blir administratörer. Administratörer kan sedan dela ut konton till fler personer i företaget eller till externa konsulter och förvaltare.
Var med och testa!
Under de närmaste veckorna har du möjlighet att testa betaversionen och hjälpa oss finslipa funktionerna ytterligare. Målet är att vi ska kunna göra en skarp lansering av verktyget senare i år. Vi söker dig som är företagskund och har flera fastigheter anslutna till Norrenergis fjärrvärme. Anmäl ditt intresse här eller skriv till oss på kontakt@norrenergi.se så återkommer vi till dig!
– Min förhoppning är att den nya kundportalen ska bli ett självklart verktyg i arbetet med att energioptimera – och att den ska göra vardagen enklare för våra företagskunder. Det ska bli spännande att få höra vad testföretagen tycker, säger Daniel Nyqvist.
Publicerad 2020-02-26