Tack för värdefull återkoppling!
Mycket väl godkänt även i år. Resultatet från årets kundundersökning är klart och visar att vi fortsätter förbättra vår kundnöjdhetsnivå. Vi är jätteglada och tacksamma att så många av er tagit sig tid att återkoppla sin upplevelse av oss och värmen och kylan vi streamar. Varmt tack!
Höjt NKI i snitt
Vi höjer vårt genomsnittliga nöjdkundhetsindex (NKI) något, från 76,65 till 77,09 (+0,44 från föregående mätning). Det kan tyckas marginellt men för oss är det värdefulla steg uppåt som peppar oss i vårt utvecklingsarbete framåt.
Områden där vi fått höjda kundbetyg
Vi har fått in mängder av värdefulla kommentarer om hur vi uppfattas och hur vi kan förbättra vår leverans. Våra kunder anser att vi presterar starkt inom följande fem områden:
- leveranssäkerhet,
- bemötande,
- tillgänglighet,
- hjälp och information vid störning och
- tydlighet.
Detta är ovärderlig input som vi ser att vi kan lära oss mycket av. Det är också väldigt roligt att få höra eftersom vårt mål är att vara en handlingskraftig och pålitlig energipartner.
Nya hemsidan och kundportalen uppskattade nytillskott
Under året lanserade vi både en ny hemsida och en ny kundportal. Båda får höga betyg av de tillfrågade som besökt webbplatserna. 90 procent upplever hemsidan som bra eller mycket bra och 81 procent upplever kundportalen som bra eller mycket bra. Vi fortsätter arbeta med att förbättra dem båda för att de ska ge en kundservice som möter våra kunders förväntningar.
Det här kan vi förbättra
I dialogen i undersökningen framkommer att många vill ha en mer frekvent, personlig kontakt med oss. Flera vill att vi hör av oss, gärna i form av besök eller telefonsamtal. Man vill också få förslag på vad som går att göra på egen hand för att få förbättringar i sin energianvändning. Vi är glada att ni vill höra från oss oftare – så det tar vi fasta på!
De flesta av er upplever att vi i stort agerar för ett miljömässigt och hållbart samhälle, men fortfarande finns önskemål om att få veta mer om hur vi agerar för miljön och klimatet. Även detta är värdefull input som vi tar med oss.
Vår samarbetspartner
Undersökningen utfördes för andra året i rad av Supportföretaget TMJ Group AB som har cirka 70 energibolag som kunder. De har en bred energikompetens och har tagit sig tid att lyssna på våra kunders frågor och funderingar. Något som har resulterat i 54 sidor kommentarer som vi verkligen ser fram emot att läsa för att få ännu bättre koll på vilka behov och önskemål du som kund har.