Gå direkt till huvudinnehåll

Tack för din feedback!

Resultatet från årets kundundersökning har kommit och vi är så glada och tacksamma över att så många tagit sig tid att ge oss sin feedback. Att vi dessutom får positiva omdömen värmer verkligen.

Häromdagen fick vi resultatet av årets kundundersökning - ett glädjande resultat och en sporre för oss att fortsätta jobba för utveckling och leva upp till våra kunder behov och önskemål.

Allra nöjdast är våra företagskunder inklusive bostadsrättsföreningar där årets index är 76,2 jämfört med förra årets 71,3. Våra villakunder var även de väsentligt nöjdare än förra året, 71,8 jämfört med 68,5. Indexet bygger på tre frågor som är gemensamma för flertalet undersökningar inklusive Svenskt Kvalitetsindex, vilket också gör resultatet jämförbart oavsett vilken leverantör man anlitar. Frågorna lyder:

  • Tänk på all erfarenhet som du har av Norrenergi – hur nöjd är du?
  • Tänk dig en perfekt värmeleverantör i alla avseenden, hur nära idealet är Norrenergi?
  • I vilken mån anser du att Norrenergi lever upp till dina förväntningar?

 

Leveranssäkerhet i topp

Leveranssäkerheten får toppbetyg, hela 4,8 av 5 möjliga! Bemötande, kompetens och hjälp vid störningar är andra områden där vi får höga poäng. Det gläder oss lite extra att många anser att vi agerar för ett miljömässigt och hållbart samhälle. Det är en av våra hjärtefrågor sedan länge.

Ny samarbetspartner

Nytt för i år är att vi anlitat supportföretaget TMJ Group som har cirka 70 energibolag som kunder. De har en bred energikompetens och har tagit sig tid att lyssna på våra kunders frågor och funderingar. Något som har resulterat i 59 sidor kommentarer som vi ser fram emot att fördjupa oss i.

Publicerad 2020-09-23