Idag lanseras nya kundportalen med flera nya funktioner. Du får bland annat hjälp att använda din värme smartare, en snabb och tydlig helhetsbild av din energianvändning och massor av statistik och nyckeltal.
Vi ser fram emot att samarbeta med er i den nya inloggade delen av vår hemsida som ersätter Mina Sidor. På kundportalen får du snabbt en helhetsbild över det väsentligaste kring din värme från oss. Först ut är våra företagskunder och sedan pågår utrullningen under kommande tre veckor.
Hjälp att använda värmen smartare
Med hjälp av kundportalen kan ni använda er värme smartare. Med statistik och nyckeltal är målet att göra det lättare att se och jämföra om olika åtgärder i fastigheten gett något resultat.
Skapa konto med BankID
Du kan enkelt skapa ditt konto med hjälp av BankID och en faktura (fakturan behövs inte om du är villakund). Du kan inte logga in med dina tidigare uppgifter till Mina Sidor.
Få kontroll snabbt med hjälp av tjänster
Direkt när du loggar in får du en snabb översikt av fjärrvärmens status för din fastighet. Här hittar du också funktioner så som Statistik, Fakturor, Tjänster och Fastighetshantering.
Med hjälp av tjänsten Bevakningar kan du lägga in ett gränsvärde och skapa en bevakning på till exempel returtemperaturen i dina fastigheter. Om gränsvärdet överskrids får du en avisering om detta via mejl eller sms.
Jämför fastigheter med varandra – hjälp att prioritera
Det kan vara svårt att veta var energin ska läggas för att användningen ska bli så effektiv som möjligt. Företag med flera fastigheter har tillgång till ett smart och flexibelt prioriteringsverktyg som gör det möjligt att jämföra fastigheter med varandra och få dem presenterade i en tydlig graf.
Jobba tillsammans
Vi vet att energi- och uppvärmningsfrågor inte är ett enmansjobb. Därför har vi byggt kundportalen för att förenkla samarbete. Bjud enkelt in kollegor, konsulter eller förvaltare att ta del av statistik, fakturor och nyckeltal.
Sortera och gruppera
Samarbetsfunktionen Grupphantering erbjuder större fastighetsägare att dela upp och kategorisera sina fastigheter efter affärsområde, ansvarsområde, geografiskt område… ja, ni väljer själva hur ni vill göra.
Hoppas på massor av nytta med verktyget
- Vi är jätteglada att lanseringen är här och hoppas att du som kund hos oss ska få massor av nytt av verktyget, säger Daniel Nyqvist, tjänsteutvecklare och ansvarig projektledare för kundportalen.
- Vår förhoppning är att kundportalen ska underlätta för fastighetsägare att jobba med frågor som inkluderar fjärrvärme och uppvärmning. Energiarbete är ju kul, särskilt med bra verktyg!
Hur funkar det?
Ta en titt på filmen där Daniel presenterar kundportalen för vår kollega Susanna. Hon hade inte så bra koll på verktyget innan den här filmen spelades in, men nu verkar hon vara helt såld på kundportalen!
Här logga du in på nya kundportalen.
Åter igen – varmt välkommen!
Publicerad 2020-09-24