Fokus på användarvänlighet och tillgänglighet
Vårt främsta syfte med att göra om webbplatsen är att förbättra användarvänligheten och öka tillgängligheten. Det ska vara lätt och intuitivt att hitta det man söker och tydligt hur man enklast kommer i kontakt med oss.
Det nya webbdirektivet, eller Lagen om digital tillgänglighet, ställer krav på att vår information är tillgänglig för alla. Det handlar till exempel om att personer med synnedsättning eller färgblindhet ska kunna ta del av informationen.
Vi har därför anpassat vår sida vad gäller färger, bilder, typsnitt och texter, för att den ska leva upp till de behov och krav som finns. Lagen om digital tillgänglighet gäller myndigheter, kommuner och kommunala bolag.
I dialog med våra kunder
För att ge våra kunder ännu bättre service utvecklade vi förra året en ny kundportal. Det gjorde vi i dialog med våra kunder, något som gav oss bra underlag om vilka önskemål och behov som finns, både vad gäller kundportalen och vår webbplats.
Som exempel har vi skapat en särskild tjänsteportal för de tjänster vi erbjuder. Den är tillgänglig från både kundportalen och vår nya webbplats, och gör det enklare för kunder i olika typer av fastigheter att hitta tjänster som passar just dem.
Hör gärna av dig
När webbplatsen är publicerad fortsätter vi utveckla den och vi uppskattar att få din feedback. Om du har synpunkter eller önskemål så tveka inte att höra av dig till oss. Du når oss på kontakt@norrenergi.se eller telefon 08-475 04 40. Tack för hjälpen!
Publicerad 2021-02-02