Höjd kundnöjdhet för fjärde året i rad
Vår årliga kundundersökning är klar och för fjärde året i rad klättrar Norrenergi uppåt i kundnöjdhet. Vårt Nöjd-Kund-Index (NKI) går upp två steg och landar på 80,1. Vi är mycket tacksamma och glada för all positiv återkoppling.
– Vi vill rikta ett stort tack till er som delat med er både av er tid och ert engagemang, säger Maria Carvinge, marknadschef på Norrenergi. Att ni deltar i undersökningen är otroligt värdefullt och er återkoppling hjälper oss att löpande utveckla och förbättra vår verksamhet.
Historiskt högt NKI
Vårt genomsnittliga kundnöjdhetsindex (NKI) stiger från föregående mätning, från 77,77 till 80,01 av 100 möjliga (+2,24). Det är vårt bästa resultat någonsin!
Höjningen tyder på att vi arbetar strukturerat för att skapa värde för våra kunder inom hela företaget. Här är Prisdialogen ett viktigt forum för dialog och i år startade vi även Klimatdialogen tillsammans med representanter från våra kunder.
Flera områden med höjda betyg
Norrenergi har höjt sig i flera kategorier i år. Vår leveranssäkerhet ligger fortfarande högt, på 4,65 av 5. Andra parametrar som har ökat är:
- Bemötande 4,57
- Kompetens 4,48
- Tillgänglighet 4,41
- Agerar för ett miljömässigt och hållbart samhälle 4,39
En tillgänglig och trygg leverans tillsammans med bra och pålitlig service är viktigt för oss. Därför är det extra glädjande att ni ger oss höga betyg inom dessa områden.
Vi vill bidra med vår kompetens för att hjälpa våra kunder att använda energin så effektivt som möjligt. Dessutom utforskar vi målmedvetet de möjligheter som finns för att göra vår idag 99 % fossilfria värme helt 100.
Våra förbättringsområden
I de många intervjuer som ligger till grund för undersökningen framkommer att flera av er önskar mer proaktiv kommunikation från oss. Vår ambition är därför att fortsätta utveckla dialogen med våra kunder. Vi vill vara med och bidra till att lösa era utmaningar.
Andra önskemål som förmedlats är dedikerade kontaktpersoner, utökad avisering vid servicebesök och en förenklad faktura.
Hos våra villakunder finns önskemål om fler rekommendationer kring energieffektivisering och mer tydlig och enkel information om hur fjärrvärmen fungerar.
Vår samarbetspartner
Undersökningen utfördes för fjärde året i rad av Supportföretaget TMJ Group AB som har cirka 90 energibolag som kunder. De har en bred energikompetens och har tagit sig tid att lyssna på våra kunders frågor och funderingar. Något som resulterat i sidvis med kommentarer som vi verkligen ser fram emot att läsa för att få ännu bättre koll på vilka behov och önskemål du som kund har. Stort tack till alla er som tog er tid att svara!
Streamingtjänst som värmer
90 % av fastigheterna i våra städer har streamad värme. Varmt, smart och hållbart! Här är en kille som gillar streamad värme!